דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד עובדות מדפסות הזרקת דיו? 

מאת    [ 06/05/2013 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1603 פעמים ]

לא משנה איפה אתם נמצאים בעת קריאת מאמר זה, סביר להניח שיש לידכם מדפסת הזרקת דיו. מדפסות הזרקת דיו הוחדרו לראשונה אל שוק המדפסות בחציין השני של שנות ה-80 ומאז הפופולאריות שלהן רק הולכת ועולה תודות לעקומת הביצועים המרשימה ולהוזלה המתמדת בעלות המדפסת ובעלותם של המוצרים הנלווים והחומרים המתכלים כמו מחסניות הדיו.

תהליך הזרקת הדיו

אם לפשט את התהליך ככל האפשר, הזרקת דיו מתבצעת על ידי החדרת טיפות קטנטנות של דיו כדי ליצור נקודות מזעריות על גבי משטח ההדפסה, בדרך כלל נייר אך לפעמים גם חומרים אחרים כמו בריסטול, קרטון או אפילו קנבס וקאפה. המשותף להדפסות השונות ברמה הטכנית:

• מדובר בנקודות קטנות מאד של דיו, גודלן נע בין 50 ל-60 מיקרונים. לשם ההשוואה, עובייה של שערה אנושית ממוצעת מגיעה ל-70 מיקרונים. מדפסות מתקדמות יותר מצליחות ליצור נקודות צבע קטנות יותר.

• דיו למדפסת מוזרק בצורה מאד מדויקת עם רזולוציות שמגיעות אפילו עד 9600X2400 נקודות באינץ' אחד (DPI), בדיוק כמו במסכי מחשב גם בהדפסות האיכות והפירוט יהיו טובים יותר ככל שמספר ה-DPI יהיה גבוה יותר, אך גם ערכים ממוצעים של 2400X2400 מספקים איכות שוות ערך למסך Full HD.

• הזרקה מראש דיו יכולה לשלב באותה נקודה מספר צבעים שונים בכדי לייצר קשת רחבה של גוונים, בעזרת הקשת הזו ניתן לשחזר את הצבעים הטבעיים והמקוריים של כל אלמנט מודפס. דיו למדפסת HP 4500 לדוגמה מגיע בשני ראשים- אחד צבעוני ואחד שחור, ובתוך ראש הדיו הצבעוני ישנם שלושה צבעי בסיס שיחד יכולים להרכיב טווח רחב של גוונים. מדפסות מקצועיות או מותאמות להדפסת תמונות ברמה גבוהה יציעו 3,4 ואף 8 ראשי צבע שונים להגברת הדיוק ואיכות הצביעה.

סוגי הזרקת דיו

סוגים שונים של מדפסות להזרקת דיו משתמשים בשיטות שונות ליצירת הנקודות המזעריות עליהן דיברנו קודם. ישנן שתי שיטות מרכזיות השולטות כיום בשוק המדפסות:

1. בועות תרמיות – חברות כמו קנון משתמשות בשיטה הזו בה רכיבים מזעריים יוצרים חום שמאדה את הדיו לכדי בועה, כאשר הבועה הזו מתרחבת חלק מהדיו נדחף אל הנייר. ברגע שבועת דיו "מתפוצצת" נוצר ואקום שמושך עוד דיו מהמחסנית לראש המדפסת וחוזר חלילה. לכל ראש יש בין 300 ל-600 נקודות פליטה שיכולות לייצר בועות בו זמנית.

2. פיזואלקטריקה – חברת אפסון הוציאה פטנט על השיטה הזו בה ממוקם קריסטל מאחורי מאגרי הדיו של נקודת הפליטה, הקריסטל מקבל מטען חשמלי מזערי שגורם לו לרעוד, וכאשר הקריסטל רועד פנימה הוא מאלץ כמות דיו קטנה לצאת החוצה ומושך עוד דיו למאגר במקום הדיו שהוזרק.

מדפסת הזרקת דיו היא מכשיר מחוכם שיכול להנפיק הדפסות דיו באיכות מעולה אם משתמשים בה נכון, והבנה של הטכנולוגיה מאחוריה יכולה להוביל לאיתור בעיות יעיל- לדוגמה, אם תתקלו בהדפסה נמרחת תוכלו להניח שקיימת תקלה במזרקי הדיו שמשחררים דיו רב מדי, או אם תתקלו בצבעים חסרים תוכלו להסיק שאחד המזרקים האחראי לערבוב הגוונים נסתם או נחסם. עד אז- המשיכו להדפיס ולהנות ממיטב הטכנולוגיה המודרנית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב